vrijdag 7 november 2008

BULLSHIT

Eigenlijk is wat ik hier allemaal heb neergeschreven je reinste bullshit.

Het is nu wel duidelijk dat woorden tekort schieten om weer te geven wat de Realiteit is.
Je kunt er nog zo lang over praten of schrijven, hoe meer je dit doet, hoe verder je verwijderd raakt van je essentie: het Leven Zelf.

De Realiteit laat zich immers niet denken, laat staan beschrijven. Elke poging daartoe is gedoemd om te mislukken en dat is maar goed ook, anders zou ook het Leven tot een object gemaakt worden en objecten zijn er al genoeg. Zeker in onze overconsumerende maatschappij.

IK bén en IK ben gewaar. Dat is ongeveer alles wat er te zeggen valt. Het Mysterie blijft daarmee intact en dat is goed.

Ik, als persoon, leef niet maar word geleefd. Het Leven leeft zichzelf via mij, de vermeende persoon. Wanneer dit eenmaal helder is, blijft enkel Liefde, Eenvoud en Mededogen.
Elke poging dit in woorden te benaderen, maakt het lelijk en beperkt het in zijn oneindigheid.

Het zal dus stil zijn. Ook op dit blog. Gewaarzijn heeft voor mij, freddy, andere dingen in petto. Dat voel ik en dus zal het ook zo zijn.

Uw Wil geschiede.

En wanneer Gewaarzijn mij weer een andere kant opduwt, dan kan ik niet anders dan volgen.

1 opmerking:

Aquarel zei

Achter woorden hoor je de stilte.
Poëzie ... graag.