donderdag 11 september 2008

Realisatie

Dit bericht gaat over realisatie wat tevens de titel is van dit blog. Je kunt je van alles realiseren. Dat het slecht gaat met je bijvoorbeeld of dat je ongelukkig bent of juist niet. Maar dit blog gaat niet over dat soort realisaties.
Waarover het uiteindelijk gaat zal geleidelijk duidelijk worden. Weinigen zijn geroepen maar enkelen zullen in mijn bescheiden mening wel degelijk verrast worden door wat ik hier ga neerschrijven. Het heeft geen haast. Dat heeft welhaast niets, haast dus. Vandaar dat ik van plan ben om mijn tijd te nemen.
De schok moet ook niet te bruusk komen. Nu en dan zal ik mij de vrijheid nemen om te verwijzen naar anderen die over dit onderwerp geschreven hebben.
Het is geen onderwerp dat buiten het leven staat maar er pal middenin. Dat is een van de redenen dat ik uiteindelijk toch besloten heb dit blog te openen.
De schok die mijzelf door de hele zoektocht overkwam zindert nog na en wellicht kan ik anderen helpen wanneer ze overmand door vertwijfeling, ongeloof en verbijstering tot dezelfde inzichten komen.

2 opmerkingen:

Aquarel zei

Haast u langzaam.
Deze intrede opent voor de toeschouwer meteen deuren die laten binnen-kijken in het kamertje waar jouw zoektocht naar realisatie begon.
Veel succes gewenst!

ikke zei

We zullen proberen ons langzaam te haasten maar geduld is niet mijn grootste kwaliteit. Trouwens op die manier wordt voor hen die nooit van advaita gehoord hebben, de nieuwsgierigheid geprikkeld.